Mehmet Belen

Mehmet Belen ÖZGEÇMİŞ

02.08.1975 yılında doğdu ilk, Orta öğrenimini Mersinde tamamladı.1997 yılında Uludağ Üniversitesini İ.İ.B.F Kamu Yönetimi Bölümünden mezun oldu.

1998 yılında Vergi memuru olarak Mersin Defterdarlığında göreve başladı. 1999 yılında kısa dönem askerlik görevini ifa etti. Maliye Bakanlığınca yapılan sınavda başarı göstererek 2004-2005 öğretim yılında Maliye Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Ankara Mesleki Eğitim kursunda 1yıl (Vergi mevzuatı ve Uygulamaları, Muhasebe ve gider mevzuatı, personel, millî emlak mevzuatı) konularında eğitim olarak diploma almaya hak kazandı.

Maliye Bakanlığının Görevde Yükselme Yönetmeliğine göre yapılan sınavla Konya Vergi Dairesi Başkanlığında (2005-2009) Gelir Şefi ve Gelir Uzmanı olarak görev yaptı.

2009-2014 yıllarında Malatya Vergi Daire Başkanlığın, Vergi Dairesi Müdür Yardımcısı ve Müdür Vekili görevlerinde bulundu.

Yine Gelir İdaresi Başkanlığı Görevde Yükselme Yönetmeliği kapsamında Vergi Dairesi Müdürü Unvanı aldı ve 2014-2016 yılları arasında Tatvan Vergi Dairesi Müdürü olarak görev yaptı.

03.01.2017-20.01.2020 tarihleri arasında Hatay Vergi Dairesi Başkanlığı İskenderun Akdeniz Vergi Dairesi Müdürlüğünde Vergi Dairesi Müdürü olarak görev yaptı.

2009 yılında Gelir İdaresi Başkanlığının düzenlediği Mükellef Hizmetleri Temel Teknikleri ve Eğitim programını almaya hak kazandı.

2010 yılında Maliye Bakanlığı Genel Yönetim kapsamındaki Kamu İdareleri ‘’Muhasebe Yetkilisi ‘’Sertifikası almaya hak kazandı.

2011 yılında Gelir İdaresi Başkanlığının düzenlediği ‘Çağdaş Yönetim Teknikleri’ eğitim programına katıldı.

5393 sayılı Belediye Kanunun 49. Md. istinaden 24.12.2019 tarihli Hazine ve Maliye Bakanı Sn. Dr. Berat ALBAYRAK’ ın Olurları ve İskenderun Belediye Başkanı Sn. M. Fatih TOSYALI tensipleri ile 21.01.2020 tarihinden itibaren Başkan Yardımcısı olarak atanmıştır.

Evli ve 2 kız çocuğu babasıdır.

Sorumlu olarak yürüttüğü müdürlükler

1-) Mali Hizmetler Müdürlüğü
2-) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
3-) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
4-) Hukuk İşleri Müdürlüğü
5-) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
6-) Strateji Geliştirme Müdürlüğü
7-) Yazı İşleri Müdürlüğü